Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Selçuk İskender, Türkiye’nin 5 ayda 20 ülkeye 2 bin 662 ton hamsi ihraç ederek 7,3 milyon dolar gelir sağladığını duyurdu.
Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk İskender, Türkiye’nin yılın ilk 5 ayında 2 bin 662 ton hamsi ihraç ederek 7 milyon 306 bin 333 dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Bu dönemde toplam 20 ülkeye dış satım gerçekleştirildi.
Selçuk İskender’in verdiği bilgilere göre, ocak-mayıs döneminde en fazla hamsi ihracatı 1 milyon 876 bin 910 dolarla Belçika’ya yapıldı. Belçika’yı 1 milyon 626 bin 918 dolarla Fransa ve 1 milyon 453 bin 497 dolarla Ukrayna izledi.
Geçen yılın aynı dönemine göre hamsi ihracatında miktar bazında yüzde 70, değer bazında ise yüzde 20’lik bir artış yaşandı. İskender, Türk hamsisine özellikle Avrupa pazarında ilginin devam ettiğini vurguladı.
Su ürünleri sektöründen beklentilerin yüksek olduğunu belirten İskender, hamsi ihracatındaki mevcut ivmenin yılın kalanında da sürdürülmesini beklediklerini sözlerine ekledi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]