Arjantin’in Bütçe Fazlası Arjantin, Güney Amerika’nın en büyük ikinci ekonomisine sahip bir ülke olarak 16 yıl aradan sonra ilk kez bütçe fazlası verdi. Sağcı başkan Javier Milei’nin açıklamasına göre, 2024 yılının ilk çeyreğinde yaklaşık 275 milyar peso bütçe fazlası kaydedildi. Kemer Sıkma Politikası Başkan Milei, bütçe fazlasının küresel ölçekte tarihi öneme sahip bir başarı olduğunu…
Arjantin, Güney Amerika’nın en büyük ikinci ekonomisine sahip bir ülke olarak 16 yıl aradan sonra ilk kez bütçe fazlası verdi. Sağcı başkan Javier Milei’nin açıklamasına göre, 2024 yılının ilk çeyreğinde yaklaşık 275 milyar peso bütçe fazlası kaydedildi.
Başkan Milei, bütçe fazlasının küresel ölçekte tarihi öneme sahip bir başarı olduğunu vurgulayarak, devletin topladığından fazlasını harcamamayı ve para basmamayı enflasyonun engellenmesi olarak gördüğünü belirtti. Milei, kemer sıkma politikasına bağlı kalacaklarını ve bütçe açığını sıfıra indirme hedefine odaklandıklarını dile getirdi.
Kemer sıkma programı kapsamında hükümet, ulaşım yakıtı ve enerji sübvansiyonlarını kesti, binlerce kamu çalışanının işine son verdi ve maaş zamlarını yapmayarak reel kamu harcamalarını kısmaya gitti. Milei ayrıca eyalet hükümetlerine yapılan transferleri azaltarak ve kamu hizmetlerini yavaşlatarak tasarruf sağladıklarını belirtti.
Arjantin’in kemer sıkma politikaları ülkedeki para biriminin değer kaybetmesine neden oldu. Yıllık enflasyon yüzde 290’a ulaşırken, yoksulluk sınırının altında yaşayanların oranı yüzde 60’lara yaklaştı. Ücretli çalışanların satın alma güçleri zayıflarken, kamu harcamalarındaki kesintiler özellikle yoksul kesimleri ve öğrencileri olumsuz etkiliyor.
Arjantin’de kemer sıkma politikaları ve bütçe fazlası verme çabalarıyla ekonomik istikrar sağlamaya çalışılırken, bu sürecin toplumun farklı kesimlerini nasıl etkilediği ise dikkatle takip ediliyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]
Yorum Yap