Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, LED Armatürlerle Tasarruf Hedefliyor ‘Enerji Verimliliği Stratejisi’ kapsamında elektrik üretim, iletim ve dağıtımında kayıpları azaltmak için çalışmalar sürüyor. Yüksek basınçlı sodyum buharlı lambalar yerine yüzde 50 tasarruf sağlayan LED armatürler tercih ediliyor. 140 Bin LED Armatür Kurulumu Yapıldı, 82 Milyon Lira Tasarruf Sağlandı Türkiye genelinde genel aydınlatma için 140 bin…
‘Enerji Verimliliği Stratejisi’ kapsamında elektrik üretim, iletim ve dağıtımında kayıpları azaltmak için çalışmalar sürüyor. Yüksek basınçlı sodyum buharlı lambalar yerine yüzde 50 tasarruf sağlayan LED armatürler tercih ediliyor.
Türkiye genelinde genel aydınlatma için 140 bin LED armatür kurulumu gerçekleştirildi. Bu sayede 1 Temmuz itibarıyla yıllık bazda yaklaşık 82 milyon lira değerinde tasarruf elde edildi.
Bakanlık, 2028’e kadar 1 milyon, 2030’a kadar ise 1,2 milyon tasarruflu LED armatürün sisteme dahil edilmesini planlıyor. Bu sayede her yıl 720 milyon lira tasarruf sağlanması hedefleniyor.
Bakan Alparslan Bayraktar, enerji verimliliğinin önemine vurgu yaparak, 2030 yılına kadar 1,2 milyon sokak lambasını verimli hale getirerek yıllık 720 milyon liralık tasarruf sağlayacaklarını belirtti. Ayrıca, dünya genelinde enerji verimliliğine yapılan yatırımlar ve istihdam artışı konularına da değindi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]
Yorum Yap